TPL_ESW_EASYPEASY_MAIN_CONTENT
kradem-opisujem-privatizujem-babisova-hvezdna-pechota
Edvard Munch. Self-portrait. Between the clock and the bed. Výřez. 1940–1943. wikiart.org

Kradem, opisujem, privatizujem – Babišova hvězdná pěchota

Obhajoba odkazu zprivatizovaných devadesátek.

Ve slovanských pohádkách mě vždy upoutávalo vyjádření některé z postav o tom, že údajně konala „dílem chtě, dílem nechtě“. Myslím, že také paní ministryně průmyslu tak nějak postupovala, aby „dialekticky“ vypustila větu o tom, že tak jak postupoval dnešní premiér Babiš, se „chovala velká většina podnikatelů“.[1]

Když už se jen letmo pozastavíme nad formulací o „velké většině“, pak mi nedá nezamyslet se nad účinky a zřejmě i záměry, s nimiž se tohoto „horkého bramboru“ chopila po čase další osoba z Babišova týmu – paní Marta Nováková, toho času ministryně. Před časem si neodpustila angažovaně „mistrovat“ zdejší trestně právní prostředí paní ex-ministryně Malá, která v době, než ji „předehnala“ její diplomová práce, zase vypustila do veřejného prostoru úvahu o tom, zda „vyšetřování v cause Čapí hnízdo odložit o čtyři roky“.

Připomeňme si další selhání některých osob „manažersky“ angažovaných na postech ministrů Babišovy vlády a jejich výmluvy. Naposledy ministr obrany Metnar svůj post hájil ani ne tak tím, že by šlo jen o omyl při posuzování kvality jeho práce, ale tím, že těchto kauz stačilo..., a prostě je třeba přestat se zaobírat naprosto evidentními odbornými i etickými selháními členů Babišovy vlády. Školám, na nichž tyto osoby obhajovaly své práce, to zřejmě na pověsti zrovna nepřidá. Dosud přesto není zcela jasné, v čem bylo např. „sepsání (opsání) některých pasáží z knihy“ a „neuvedení citace“ odlišné od toho, co se dohledalo v případě páně Krčálově nebo právě paní Malé v porovnání s tím, co se „pardonuje“ v případě pana ministra Metnara. Ale budiž… Můžeme si říci, že i „opisovat se musí umět“.

Zatím signály vyslané paní ministryní Novákovou veřejnosti vzkazují, ať přestaneme uvažovat o nějaké „cause Čapí hnízdo“ a „vině či nevině“ premiéra Babiše, prostě svého času se to takto dálo a konala tak ona „velká většina“. A kdo si myslí či tvrdí opak, nepochopil hodnotový odkaz „zprivatizovaných devadesátých“.

Že z toho koukají „zprivatizované devadesátky“ s podílem nikoliv nemalým – pánů Zemana a Klause – jistě netřeba zdůrazňovat. Jde jen o to, veřejnosti „pragmaticky“ odůvodnit, že to prostě nešlo jinak. Konec konců Klausova amnestie 2013 taky nebyla jen „blahosklonným přivřením očí končícího vládce“. Vždyť i dnes opětovně postižení klienti H-Systému se s jejími důsledky opět potkali. Pro připomenutí např. cituji: „´Těch osm let tam skutečně bylo a amnestie, tak, jak byla napsaná, sedí. Není žádný prostor, aby soud případ vrátil k trestnímu řízení,´ řekl mluvčí Nejvyššího soudu Petr Knötig.“[2] No a s velkou pravděpodobností není bez souvislosti ani snažení třetího muže z této „skoro svaté Trojice“ – premiéra Babiše, který se pasuje do role mediátora celé causy. Lidi, to není vtip, to jen v Česku zase zkoušejí to, co jinde už dávno s velkou slávou opustili!

V Čechách plody této spolupráce nejdříve ochutnáme např. v letošních podzimních volbách.

A jakpak celý tento „ajntopf“ nazývá paní ministryně Nováková? Cituji: Tato země potřebuje vládu a je zapotřebí k tomu přistupovat pragmaticky,…“.[3]

Na závěr však přeci jen „perlu“, která by se měla stát součástí – řekněme učebnic pro střední školy. Byla to KSČM, strana vždy „povykující o rozkradených miliardách po listopadu 1989“. Nyní, ústy předsedy poslaneckého klubu KSČM Kováčika se troubí do světa: „Poprvé od převratu máme reálnou šanci alespoň něco prosadit, významnou šanci uplatnit naše programové body,…“[4]. Ano, ještě že má KSČM oligarchu Babiše, aby mohla prosazovat svůj program.

A protože se i v KSČM „vyplácí“ uvažovat pragmaticky, napadá mě parafráze českého přísloví: „proč v podzimních volbách volit kováříčky, když je možné rovnou zvolit kováře“. Je to přeci v duchu pragmatického rozhodnutí, které naše země opravdu potřebuje! Tedy ta její „velká většina“.

2 8 2018

Edvard Munch. Self-portrait. Between the clock and the bed. 1940–1943. wikiart.org


Podporují nás:

                                                     30 05 2018 KJ                 30 05 2018 Uprazeno             

Partneři:

PN logo sRGBlogo pozadi cervena udalostiart-for-good-logo1Xantypacd12 8DeSYo4 HLIDACIPESlogoFINALv6 2016-10-02 Logo RR 2016 1

logo big   cze-logo    Peroutak logo1