Ufonautův archiv z kočárkárny

V galerii Transitdisplay je pod poněkud odrazujícím názvem Archív Júliusa Kollera: Badatelna k vidění výstava zkoumající hranice uměleckého díla, tváří v tvář 57 krabicím naplněných roztodivným obsahem. Vlastníkem krabic, uskladněných dlouhá léta v kočárkárně bratislavského domu, byl umělec Július Koller (1939 – 2007).

Július Koller dodnes patří k umělcům, kteří jsou spíše známější ve světě než na Slovensku a bohužel patří do dlouhého zástupu těch, o kterých širší publikum v Čechách takřka neslyšelo. Skrytost jeho uměleckých aktivit v normalizovaném Československu je následována ignorací v reálném kapitalismu. Překreslení paměti Československa renacionalizovanými mytologiemi a to i na pol

Tento článek je exkluzivní obsah
PRO PŘEDPLATITELE PŘÍTOMNOSTI

PŘIDEJTE SE K PŘEDPLATITELŮM
Jste předplatitel?
PŘIHLASTE SE

publikováno: 10. 10. 2012

NEJNOVĚJŠÍ články


Skandální mlčení o Diag Human

Večer předtím, než vláda oznámila jednomyslné rozhodnutí odvolat se proti výroku mezinárodní arbitráže se společností …

Odlesky ruského impéria

Generace pozdních baby boomers, k níž patřím, se už jen sotva dožije normalizovaných vztahů či dokonce …

Evangeliář podle Kateřiny Tučkové

Už propagační nástřely namísto prvních reflexí Bílou Vodu – nový, dlouho očekávaný román Kateřiny Tučkové …

Nepřáteli majetku nemusí být nutně jen bolševici

Pokud budu chtít pochopit, co bylo špatně na české cestě ke kapitalismu po roce 1989, …

Bio neznamená hospodařit „jako dřív“

Potraviny s nálepkou „bio“ bereme za „lepší“, a tím si také vysvětlujeme jejich vyšší cenu. Zkreslená …

Druhý návrat do Evropy

Druhé české předsednictví Evropské unii bude jen málo zatíženo vzpomínkou na neslavný konec prvního pokusu, …

Vůdci Unie dosud nevadili, a nyní vadí nicotností a bezradností

Zeptali jsme se Cyrila Svobody, jak jako bývalý ministr vnitra a zahraničí vidí budoucnost Evropské unie, …

Rozumný konzum

S konzumem je to těžké: je-li ho hodně, vzniká dojem nadbytku, který se spaluje neúčelně, nejčastěji …