Předvolební kampaně nejsou jen politickou reklamou. Jsou do značné míry odrazem úrovně politiky. Proto je jejich otřesná vizualizace a verbalizace alarmující.
Pár volebních kampaní jsem už zažil a jsem zvyklý na ledacos. Propaganda oholená na dřeň, kýč jako forma sdělení srozumitelná „drtivé“ většině, falzifikace reálného a zcela nepatřičná přirovnání, která nutně vedou k zavádějícím úsudkům a postojům. Místo aby seznamovaly veřejnost s klíčovými politickými tématy, deformují je, vyprazdňují a degradují. Často s nečekanými dopady na náš všední občanský život. Z našeho veřejného slovníku byla nadlouho diskvalifikována fráze „myslím to upřímně“, označovat něco za „věci veřejné“ hrozí prudce negativní konotací, ale spát ve sněm
Tento článek je exkluzivní obsah
PRO PŘEDPLATITELE PŘÍTOMNOSTI
PŘIDEJTE SE K PŘEDPLATITELŮM Jste předplatitel?
PŘIHLASTE SE
publikováno: 29. 6. 2014
NEJNOVĚJŠÍ články
Civilní prezident
Volební fiesta skončila, začíná obyčejná každodenní práce. Co vlastně může a nemůže změnit nová hlava státu? …
Pozvánka: Večírky s Přítomností
Pravidelný cyklus neformálních rozhovorů s významnými osobnostmi v exklusivním Eccentric clubu na Praze 1, každou poslední středu v …
Kultura strachu
Strach, krize, apokalypsa, úzkost. Média a politici podněcují obavy, které narůstají tím více, čím lépe se …
Proč se u nás nepíší povídky?
V září roku 1936 se obrátil týdeník Přítomnost na několik českých spisovatelů s otázkou, proč se u nás …
Nadějné semifinále filmového bilancování
Verdikt, který potěšil: letošní cenu Zlatý glóbus za nejlepší filmové drama a rovněž ocenění nejlepšího režiséra …
Česko už potřebuje změnu
V prezidentské kampani padlo už mnoho velkých slov – zlo, obrana demokracie a západních hodnot. Dominujícím pojmem …
Slovenské ztráty a nálezy
Vracel jsem se na přelomu starého a nového roku na Slovensko, snad po dvaceti letech, s pocity, …
Andrej Babiš – psychologický profil deprivanta a jeho voličů
Dostat se na pozici vysoce postaveného politika vyžaduje velké úsilí. Jenže v případě mnoha politiků je …