O budoucnosti školy jako instituce se všude mluví s jistou obavou. Pomyslná zeď je plná čertů s tablety, chytrými brýlemi a on-line kurzy otevřenými pro nespočet zájemců, kteří by jinak svěřili své vzdělání do rukou školského systému. Někdo zavírá oči, aby neviděl, jak technologie proměňují všechny oblasti společenského a individuálního světa, někdo říká „OK, je třeba se adaptovat“. Někdo to už dokonce i dělá. Řada škol na Novém Zélandu přijala existenci chytrých zařízení jako prostou skutečnost a místo popírání toho, že se Země točí, hledají způsoby, jak dát technologiím ve vzdělávání místo. Nemusí k tomu mít příliš mnoho „železa“, žáci si v drtivé většině nosí vlastní. V silném kontrastu k tomu, většina českých škol svým žákům používán
Tento článek je exkluzivní obsah
PRO PŘEDPLATITELE PŘÍTOMNOSTI
PŘIDEJTE SE K PŘEDPLATITELŮM Jste předplatitel?
PŘIHLASTE SE
publikováno: 4. 9. 2014
NEJNOVĚJŠÍ články
Hoří, má panenko 2.0
Požár v Hřensku a v českém a saském okolí je varováním, zní mohutně z českých médií. Jenže jakým? Před čím …
Kterak prosperující zem rozvrátily populismus a autokracie
Srí Lanku sužuje dramatická hospodářská krize. Přitom ještě před třemi lety to byla země s …
Chvála nejednoznačnosti
Nad Velkou premiérou Miroslava Krobota Komedie Velká premiéra je třetím hraným snímkem režiséra a herce Miroslava …
Kam jde vývoj, doleva, nebo doprava?
Ve třetím srpnovém vydání Peroutkovy Přítomnosti z roku 1928 prvorepublikový poslanec Josef Schieszl zkoumá, kam se ubírá …
Byli bychom sami proti sobě, kdybychom se o půdu dobře nestarali
Ekologické zemědělství má dnes zelenou a zemědělský podnik, který je „moc velký“ a není „eko“, …
Vina a pokání v Berlíně
Do diskuse o německé vině na současné válce na Ukrajině se pustil i bývalý poradce …
Bourání v Letech
Třicet let se novodobý český stát potýkal s jednou obrovskou historickou ostudou. Skončila až v pátek, kdy …
Jan, Meda a Marta na Letní divadelní scéně Musea Kampa
Ivan Štern: Letní divadelní scéna Musea Kampa uvádí tři vaše inscenace věnované třem osobnostem české …