Už nestačí „apolitičnost“: Čínská komunistická strana teď vyžaduje otevřenou, veřejnou a jednoznačnou podporu – od vlastních firem, umělců i občanů, ale čím dál častěji také od zahraničních aktérů.
Dělat byznys v Číně a s Čínou v poslední době připomíná tanec na žhavých uhlících. Nejde přitom ani tak o to, že by čínský trh byl kvůli specifickým podmínkám i kulturním odlišnostem pro zahraniční firmy těžko dobyvatelný, jak naznačují mnozí tuzemští experti na podnikání v Číně. V posledních letech je čím dál zřejmější, že zahraniční firmy, které chtějí získat a udržet si přístup na čínský trh, musejí otevřeně potvrzovat svou loajalitu vůči tamnímu režimu. Například tím, že budou nejen respektovat, ale dokonce aktivně potvrzovat „politiku jedné Číny“: nebu
Tento článek je exkluzivní obsah
PRO PŘEDPLATITELE PŘÍTOMNOSTI
PŘIDEJTE SE K PŘEDPLATITELŮM Jste předplatitel?
PŘIHLASTE SE
publikováno: 13. 12. 2019