Barokní hudbu děláme proto, abychom někým pohnuli

Adam Viktora je uměleckým vedoucím souboru Ensemble Inégal, který se specializuje na interpretaci barokní hudby, se zaměřením na tvorbu Jana Dismase Zelenky (1679–1745). Soubor Ensemble Inégal založil tento varhaník, dirigent a hráč na harmonium společně se sopranistkou Gabrielou Eibenovou v roce 2000. Už přes dvacet let přibližuje barokní hudbu současnému publiku. Zeptali jsme se, jak se mu jeho práce daří.

 

Máte zkušenost s tím, že by Vaše hudba někoho oslovila až tak, že by se v něm něco pohnulo? Stalo se někdy něco p

Exkluzivní obsah
PRO ČTENÁŘE PŘÍTOMNOSTI


Milí čtenáři, chcete vědět, jak to dopadne?
Vstupte do české literární tradice a buďte s námi po celý rok – už od 1 koruny!

Chci vědět víc!
Pokud již patříte do klubu čtenářů Přítomnosti,
přihlaste se ZDE
.

publikováno: 9. 2. 2020

Adam Viktora

Adam Viktora

Varhaník a dirigent / Adam Viktora vystupuje na hudebních festivalech po celé Evropě, přednáší a koncertuje na mezinárodních varhanních kongresech, působí jako poradce v odborných komisích při restaurování významných historických varhan a nahrává pro evropské rozhlasové a televizní stanice. Velký zájem věnuje historickým varhanám a aktivitám usilujících o jejich záchranu a propagaci. Je zakladatelem a uměleckým ředitelem Českého varhanního festivalu. Vyučuje varhanní hru na Konzervatoři v Plzni a historicky poučenou interpretaci na Akademii múzických umění v Praze. Je uměleckým vedoucím souborů Ensemble Inégal a Pražští Barokní Sólisté, s nimiž natočil 16 mnohokrát oceněných CD a uskutečnil bezpočet koncertních vystoupení na významných evropských festivalech jako např. Pražské jaro, Oude Muziek Utrecht, Musica Antiqua Brugge, Lufthansa Festival London, Bachtage Leipzig, Tage alter Musik Regensburg a další. Adam Viktora se stal také výrazným představitelem procesu znovuobjevování díla českého barokního génia, Jana Dismase Zelenky. Založil a organizuje Zelenka Festival Praha – Drážďany a pořádá každoroční muzikologické kolokvium Zelenka Conference Prague. Se souborem Ensemble Inégal získal již čtyřikrát prestižní francouzské ocenění Diapason d´Or.

Aleš Kaspřík

Aleš Kaspřík

Violoncellista / Narodil se v roce 1962 v Ostravě. Studoval konzervatoř v Ostravě a AMU v Praze. V roce 1985 zakládá Wihanovo kvarteto, s nímž vítězí v soutěžích Pražské jaro 1988, Trapani 1990, London International String Quartet Competition 1991 a další. Soubor natočil přes 40 CD. Od roku 2017 se věnuje masážím a fyzioterapii, přednáší dějiny západní hudby na FHS UK a vyučuje violoncello na ZUŠ v Říčanech.

Pavlína Havlová

Pavlína Havlová

časopis Přítomnost / Narozena v roce 1976 ve Vlašimi. Studovala orální historii na Fakultě humanitních studií UK. Ráda oživuje vzpomínky na to, co je už nenávratně pryč. V rozhovorech se snaží zrcadlit životní příběhy lidí, kteří se nebojí žít.

NEJNOVĚJŠÍ články


Západní univerzity a jejich čínští soudruzi studenti

Jsem přesvědčen, že v paměti čtenářů Přítomnosti nějak zůstala nechutná aféra rektora Univerzity Karlovy Zimy kvůli …

Co když vakcína na Covid nebude?

„Mnoho nemocných na COVID-19 zakouší nepřátelství a diskriminaci“, říká v rozhovoru pro Tagesspiegel německý profesor virologie a vědec …

Potřebujeme svaté obrázky?

V sobotu 27. června uplynulo sedmdesát let od popravy Milady Horákové. Organizace Post Bellum uspořádala …

Štěstí jako cíl života. Co je na tom špatně?

Člověk je trojdimenzionální bytost. Má rovinu tělesnou, rozumovou a duchovní. Rovina tělesná se rozvíjí pohybem a manuální …

Prach a naděje, kostel sv. Matouše v Jedlové

Bělá se valí v průzračných proudech přes kameny, vody je pořád dost. Jedlová žije svým ranním …

Takzvaný lid, jeho celebrity, vládci a elita

Kdo je elita? Ptá se Roger de Weck v knize Síla demokracie (Die Kraft der Demokratie), …

Degenerace vladařů je dávné téma

Po letech jsem znovu přečetl Vladaře od Nicolla Machiavelliho. Sám se divím, že jsem na …

Hospodářský růst je zbytečné zlo

„Pandemie koronaviru je nejhorší globální krizí od druhé světové války,“ prohlásil 1. dubna letošního roku …