Marketing má údajně sloužit k uspokojování potřeb zákazníka. Ale ani odborník na marketing vycepovaný v odborných školách nepopře, že poptávka po banánech byla v 16. století v Evropě podezřele nízká. Na dračku šel tehdy kupříkladu pepř, na němž bohatla města jako Benátky nebo Janov. Anglická královna v té době milovala mangostán. Námořník, jemuž se podařilo propašovat domů pytlíček muškátových oříšků, měl díky fantaziím movitých Evropanů o léčivých a potenci posilujících účinkům této komodity do smrti vystaráno. Situace obchodníků s banány se začala pozvolna zlepšovat teprve v druhé polovině 19. století.
Aby kšeft s banány nezašel na úbytě, je třeba před zákazníky utajit, že toto vynikající a údajně život prodlužující ovoce není schopné přepravy na delší vzdálenost
Tento článek je exkluzivní obsah
PRO PŘEDPLATITELE PŘÍTOMNOSTI
PŘIDEJTE SE K PŘEDPLATITELŮM Jste předplatitel?
PŘIHLASTE SE
publikováno: 15. 4. 2020