Škola a pedagogové v karanténě, rodiče i děti – všichni můžou vidět, že většina nabízeného „vzdělání“ je naučená klasifikace podle stávajících norem.
Klasifikaci zvládají i přístroje a mnohem lépe a rychleji, kombinatoriku také.
Vzdělání člověka je k něčemu, když rozvíjí na každém, co technika neumí – tvůrčí schopnosti – tvorbu nového.
Naše budoucnost a prosperita závisí na tom, kolik budeme mít lidí schopných vytvářet dosud neexistující věci, ne smontovávat podle návodu to staré.
Naše učebnice i učitelé vedou zemi jinam, ostatní jim svěřují své děti, bez pathosu svou budoucnost.
Nejsme blázni? (DB)
***
„Když jsem byl v Římě, chodil jsem často do Sixtinské kaple, neohlíže
Tento článek je exkluzivní obsah
PRO PŘEDPLATITELE PŘÍTOMNOSTI
PŘIDEJTE SE K PŘEDPLATITELŮM Jste předplatitel?
PŘIHLASTE SE
publikováno: 11. 5. 2020