Na českých školách se čím dál víc začíná pracovat s novými přístupy k výuce dějepisu. Jedním z příkladů je digitální dílna HistoryLab. Memorování faktů nebo jasné výklady minulosti tam ale nečekejte.
„V jakém roce proběhla sametová revoluce?“ ptá se anketa mladých lidí na ulici. Odpovědi padají různé: „1970, 1993, před rokem 1918, 1948.“ Žádná z nich se jim nezdá správná. Děsí vás ignorance mladé generace? Zadržte.
Podobné ankety, které si celá řada médií značně oblíbila, jsou přinejmenším velmi problematické. Alespoň takový názor zastává didaktik z Filozofické fakulty UK Kamil Činátl. „Podle mě to není dobrý způsob, jak o dějepisu přemýšlet. Historické znalosti dětí může indikovat spíše historická popkultura. Vidíme spoustu počítačových her, filmů a dal
Tento článek je exkluzivní obsah
PRO PŘEDPLATITELE PŘÍTOMNOSTI
PŘIDEJTE SE K PŘEDPLATITELŮM Jste předplatitel?
PŘIHLASTE SE
publikováno: 4. 9. 2021