A do budoucna bude konfliktů ještě méně, věří profesionální šermíř Petr Nůsek.
Proč si to myslí? Protože lidé (aspoň ti, se kterými se potkává při své práci) jsou kreativní. Dobře vědí, čemu mají peníze sloužit. Velmi často se setkává s lidmi, kteří pomáhají druhým a na svět se dívají široce otevřenýma očima.
Petr Nůsek se věnuje profesionálnímu šermu od roku 1988. Působí jako profesionální choreograf, učitel a poradce pro dobový šerm a boj. Podílel se na scénách pro filmy Hellboy, Báthory, Tristan a Isolda, Van Helsing, Blade, Poslední samuraj a další a je zakladatelem festivalu Housův mlýn v Táboře.
Zeptali jsme se ho, co je na bojovém umění tak přitažlivé?
„Na mistrovské úrovni jde o eliminaci násilí. Já jsem velký příznivce všech bojových sportů, které mají svou filosofii. Vedou lidi k sebeodříkání a k růstu.“
Na divadle se Petr Nůsek věnuje scénickému boji.
„Stage violence vlastně není šerm. Jak moc je krvavý, to je vždycky záležitostí dané doby. Tarantino nechá téct potoky krve, ale pomocí humoru přiznává nadsázku. V čínských filmech má násilí až poetickou formu: Tygr a meč je zrovna takový ukázkový příklad boje jako krásy vyjádřené pohybem. Pojem bojové umění má tedy více významů.“
V podcastu dále vysvětluje, co obnáší jeho každodenní práce. Zajímá Vás, o co všechno se musí postarat v rámci jedné scény a s kolika odborníky musí umět spolupracovat, než vznikne scéna pro hollywoodský film?
***
Více o tom si poslechněte zde nebo přečtěte zde.
publikováno: 9. 12. 2021