V těchto dnech téměř současně přistály v kinech tři dokumentární filmy o „covidové“ době: Velké nic, Stop Time, Piano na křižovatce. Je to snad trochu náhoda, ale spíš za to může téma, které oktrojovalo tvůrcům obdobné termíny tvorby a výroby. Ale už vůbec nelze považovat za náhodné, že všechny patří na vyšší příčky hodnotového žebříčku. Máme zkrátka v Česku kvalitní dokumentaristy. Svědčí o tom i fakt, že každý pojal čas pandemie jinak, po svém, a vysílá do světa poněkud jiný vzkaz. I když samozřejmě nejsou v rozporu. Ani nemůžou být; mají možná každý jinou krevní skupinu, ale oběh míří stejným směrem. Události, o nichž autoři natáčeli, se staly nedávno, všichni je ještě máme v živé paměti, nicméně jejich filmy objevují v oněch tíživý
Tento článek je exkluzivní obsah
PRO PŘEDPLATITELE PŘÍTOMNOSTI
PŘIDEJTE SE K PŘEDPLATITELŮM Jste předplatitel?
PŘIHLASTE SE
publikováno: 3. 4. 2023