Svoboda tisku: Egypt

Od června 2012 vede Zora Hesová (AMO) v Egyptě transformační projekty, financované českým Ministerstvem zahraničí.
Jejich součástí byla i školení egyptských novinářů v Praze v říjnu 2011 a v Káhiře v květnu a červnu 2012. Série článků reflektuje přímé zkušenosti s podporou demokratických změn v Egyptě z perspektivy médií a jejich role.

Média byla u samotného začátku revoluční mobilizace a rok a půl po revoluci jsou právě lakmusovým papírem změn. Cenzura a tlak na média po lednové revoluci totiž paradoxně posílily, stejně jako mediální válka mezi příznivci a odpůrci revoluce a změn obecně. Důvodem je, že egyptská „revoluce“ byla pouze částečná: většina struktur star

Tento článek je exkluzivní obsah
PRO PŘEDPLATITELE PŘÍTOMNOSTI

PŘIDEJTE SE K PŘEDPLATITELŮM
Jste předplatitel?
PŘIHLASTE SE

publikováno: 12. 6. 2013

NEJNOVĚJŠÍ články


Hoří, má panenko 2.0

Požár v Hřensku a v českém a saském okolí je varováním, zní mohutně z českých médií. Jenže jakým? Před čím …

Kterak prosperující zem rozvrátily populismus a autokracie

Srí Lanku sužuje dramatická hospodářská krize. Přitom ještě před třemi lety to byla země s …

Chvála nejednoznačnosti

Nad Velkou premiérou Miroslava Krobota Komedie Velká premiéra je třetím hraným snímkem režiséra a herce Miroslava …

Kam jde vývoj, doleva, nebo doprava?

Ve třetím srpnovém vydání Peroutkovy Přítomnosti z roku 1928 prvorepublikový poslanec Josef Schieszl zkoumá, kam se ubírá …

Byli bychom sami proti sobě, kdybychom se o půdu dobře nestarali

Ekologické zemědělství má dnes zelenou a zemědělský podnik, který je „moc velký“ a není „eko“, …

Vina a pokání v Berlíně

Do diskuse o německé vině na současné válce na Ukrajině se pustil i bývalý poradce …

Bourání v Letech

Třicet let se novodobý český stát potýkal s jednou obrovskou historickou ostudou. Skončila až v pátek, kdy …

Jan, Meda a Marta na Letní divadelní scéně Musea Kampa

Ivan Štern: Letní divadelní scéna Musea Kampa uvádí tři vaše inscenace věnované třem osobnostem české …