„Nedávno mi vichřice na dvoře převrátila prastarý kuchyňský stůl s uraženou nohou, vhozený sem laskavými sousedy coby otop do krbu. Trčící zbylé nohy mi evokovaly představu antického sloupořadí. Stačilo je poněkud zredukovat, znásobit jejich počet rozpůlením na cirkulárce a vydlabat do nich profil mužské hlavy. (Zde si nůžky alespoň trochu střihly na její šabloně.) Plus pár doplňků, podmalba a adjustace. Výsledkem je Chrám zmizelého boha – tedy smíšená technika s dominující asambláží.“
Takto popsal v katalogu k výstavě Nejen nůžkami… milovník mystifikace a černého humoru Ivo Medek Kopaninský jednu ze svých tvůrčích metod. Osmdesátka jeho exponátů je k vidění v pražské Galerii Smečky, kterou již léta provoz
Tento článek je exkluzivní obsah
PRO PŘEDPLATITELE PŘÍTOMNOSTI
PŘIDEJTE SE K PŘEDPLATITELŮM Jste předplatitel?
PŘIHLASTE SE
publikováno: 27. 12. 2021